تابلوسازي تابلوسازي .

تابلوسازي

5

وضعيت شير دادن به دوقلوها

سه وضعيت يا روش مختلف براي شير دادن به دوقلوها وجود دارد:

۱- وضعيت كلاچ: كه دو نوزاد را روي دو زانوي خود و روي بالش بنشانيد و سر آن‌ها را به سينه خود بچسبانيد تا تغذيه را شروع كنند. اين وضعيت به مادر اجازه مي‌دهد كه خم شدن و حركت سر آن‌ها را هنگام شير خوردن كنترل كند.

۲- وضعيت ضربدري: دوقلوها را طوري در بغل بگيريد كه به طور ضربدري قرار بگيرند. دست خود را زير باسن آن‌ها بگذاريد و براي راحتي، بالشي زير دست و در صورت لزوم روي دامن خود بگذاريد و هم‌زمان شير دادن به آن‌ها را شروع كنيد.

۳- وضعيت موازي: در اين روش برخلاف روش ضربدري، دوقلوها به طور موازي در بغل مادر قرار مي‌گيرند. در روش ضربدري پاي نوزادي كه از سينه راست شير مي‌خورد، به طرف چپ قرار مي‌گيرد و برعكس پاي نوزادي كه از سينه چپ شير مي‌خورد، به طرف راست است. در وضعيت موازي، پاي دوقلوها هم جهت است. در اين وضعيت هم براي راحتي خود زير دست و روي دامن خود بالشي قرار دهيد و براي اين كه پايتان بالا بيايد و دوقلوها را خوب نگه داريد، از يك زيرپايي استفاده كنيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۸ توسط:مامان گلي موضوع:

4

برنامه شير خوردن دوقلوها

بهتر است دوقلوها به طور نوبتي از دو پستان مادر شير بخورند، يعني اگر يكي در وعده اول از سينه راست شير مي‌خورد، در نوبت بعدي از سينه چپ تغذيه كند. معمولاً يكي از پستان‌ها داراي شير بيشتر و براي تغذيه نوزاد مناسب‌تر است. در روش نوبتي هر دو نوزاد به طور مساوي از اين پستان پُرشير استفاده مي‌كنند.

برنامه‌اي براي تغذيه دوقلوها مناسب است كه براي مادر و بچه‌ها عملي باشد. تغذيه هم‌زمان و خواب هم‌زمان اگر براي مادر عملي باشد، بهترين برنامه است.

در ماه‌هاي اول، دوقلوها معمولاً كنار يكديگر و در يك تخت بهتر مي‌خوابند و اين عادتي است كه در ۹ ماه زندگي در رحم به آن خو گرفته‌اند. بعد از شش ماهگي كه دوقلوها كمي ناآرام و فعال مي‌شوند، ممكن است يكديگر را بيدار كنند. در اين صورت شايد لازم باشد كه آن‌ها را جداگانه بخوابانيد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۷ توسط:مامان گلي موضوع:

3

مسئوليت و همكاري پدر براي مراقبت از دوقلوها

همكاري با مادر براي نگه‌داري از دوقلوها از وظايف مهم پدر است. پدر بايد اين مسئوليت را وظيفه خود بداند و منتظر درخواست مادر نباشد. البته نقش هر يك از والدين در پرورش فرزندان، به ويژه در نگه‌داري از دوقلوها نقش تعريف شده‌اي نيست. درست است كه فقط مادر مي‌تواند به نوزاد شير بدهد، اما پدر هم مي‌تواند وظايفي را به عهده بگيرد كه كار تغذيه نوزاد را آسان كند.

مادراني كه در شير دادن به دوقلوهايشان موفق بوده‌اند، اين توفيق را مرهون همكاري همسرشان هستند. اهميت اين همكاري وقتي به‌خوبي روشن مي‌شود كه شير خشك به عنوان غذاي كمكي به بچه‌ها داده مي‌شود. مادر تغذيه طبيعي را به عهده دارد و پدر به آن‌ها شيرخشك مي‌دهد. نگه‌داري از دوقلوها كار مشكلي است و اگر بار اين مسئوليت سنگين فقط بر دوش مادر باشد، او را فرسوده خواهد كرد. پدر مي‌تواند با انجام بعضي از كارهاي منزل، خستگي مادر را كاهش دهد.

در سال اول زندگي دوقلوها، مسئوليت سنگين نگه‌داري و تغذيه آن‌ها مادر را گيج و فرسوده مي‌كند. خستگي مادر در اين مدت به قدري زياد است كه خود را فراموش مي‌كند و هر كاري را به‌طور خودكار انجام مي‌دهد، بدون اين كه چيزي از آن را به ياد بياورد. اين سال پركار و پرمسئوليت به زودي سپري مي‌شود و والدين مي‌توانند نتيجه زحمات خود را كه پرورش دو كودك سالم و بانشاط است ببينند و از آن لذت ببرند.

مسئوليت و همكاري پدر براي مراقبت از دوقلوها



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۷ توسط:مامان گلي موضوع:

2

شيردادن به سه قلوها

در رابطه با سه قلويي ابتدا يك پستان براي هر بچه و سپس بچه سوم از هر دو پستان تغذيه شود، اما هميشه يك نوزاد آخرين نفر نباشد، در صورتي كه با تمام تلاش‌ها شير مادر كافي نباشد و نياز به شير كمكي باشد هر دو نوزاد تا حد امكان از شير مادر تغذيه شوند آنگاه شير كمكي با فنجان يا قاشق به هر دو نوزاد خورانده شود. در اين مورد نبايد يك نوزاد با شير مادر و نوزاد ديگري با شير خشك تغذيه شود



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۶ توسط:مامان گلي موضوع:

1

شيرخوردن دوقلوها و سه قلوها
تغذيه دوقلوها از شير مادر
شير دادن به دوقلوها به زحمت، مسئوليت‌پذيري، حوصله و قدرت ابتكار بيشتري نياز دارد و در عوض پاداش و نتيجه آن هم مضاعف است. حتي يك نوزاد به تنهايي بيشتر اوقات روز و چندين بار در طول شب به شير مادر نياز پيدا مي‌كند و پرورش و نگه‌داري او به انرژي و حوصله زيادي نياز دارد، حال آن كه نيروي لازم براي نگه‌داري از دوقلوها دو برابر است.

براي اين كه نگه‌داري از دوقلوها براي‌تان آسان شود و با موفقيت به آن‌ها شير بدهيد، به نكات زير توجه كنيد:
– شير دادن را با روش صحيح شروع كنيد. بيشتر دوقلوها نارس و ناتوان هستند و اين امر شير دادن به آن‌ها را مشكل مي‌سازد. نوزاداننارس خواب‌آلود هستند و تا دو هفته نيروي كافي را براي مكيدن سينه مادر ندارند. بنابراين در روزهاي اول براي شير دادن به آن‌ها بهتر است از كارشناس تغذيه با شير مادر كمك بگيريد. كليد موفقيت در تغذيه دوقلوها، توليد شير كافي براي رفع گرسنگي آن‌هاست. به اين دليل مادر بايد روش صحيح بغل كردن و شير دادننوزاد را ياد بگيرد تا سينه‌اش ناراحت نشود و شير كافي توليد كند. اگرنوزاد روش درستتغذيه را ياد نگيرد، در گرفتن سينه و مكيدن آن بدعادت و تنبل خواهد شد. آموختن روش صحيح شير خوردن به دوقلوها اهميت زيادي دارد.
– در روزهاي اول، هر نوزاد را به تنهايي شير بدهيد و پس از مدتي، شير دادن به طور هم‌زمان را شروع كنيد. در ابتدا براي مادر آسان‌تر است كه نوزادان را جداگانه شير بدهد تا بتواند با حوصله و دقت، طرز گرفتن سينه را به آن‌ها ياد بدهد. پس از اين كه آن‌ها طرز تغذيه صحيح را ياد گرفتند، شير دادن هم‌زمان براي مادر عملي‌تر و آسان‌تر خواهد بود.
بيشتر مادران در بيشتر نوبت‌هاي تغذيه، دوقلوها را به طور هم‌زمان شير مي‌دهند و يك يا دوبار هم در روز هر كدام را به تنهايي و خصوصي شير مي‌دهند. اين امر وقتي ممكن است كه يكي از دوقلوها گرسنه و ديگري در خواب باشد. اگر هر دو نوزاد داراي رفتار و روحيه و نياز يكسان باشند، تغذيه هم‌زمان آن‌ها براي مادر عملي‌تر است.
گاهي يكي از دوقلوها پُرنياز و گرسنه و ديگري آرام و ساكت و كم‌توقع است. در اين صورت بهتر است برنامه شير دادن به آن‌ها را طبق اشتهاي بچه گرسنه‌تر تنظيم كنيد و وقتي كه بچه پُرنياز يا گرسنه شروع به شير خوردن كرد، كودك ديگر را هم براي تغذيه بيدار كنيد. شير دادن هم‌زمان، برنامه خواب دوقلوها را تنظيم مي‌كند



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۶ توسط:مامان گلي موضوع:

نرده شيشه اي

اضافه كردن نرده به راه پله، موجب تامين ايمني راه پله مي شود. در كنار اين ايمني، شما مي توانيد زيبايي خاصي را نيز به راه پله هاي محل كار يا منزل خود بدهيد. براي اين منظور مي توانيد از تركيب نرده استيل و شيشه استفاده كنيد. اين نرده ها بسيار شيك و زيبا است. سيستم هاي نرده كشي استيل علاوه بر استحكام و ايمني، ظاهري زيبا به مكان شما مي دهد.

تركيب شيشه و استيل مدت طولاني براي شما كار مي كند. اين مواد دچار خوردگي كه به ساير مواد آسيب مي زنند، نمي شوند. استيل و شيشه بهترين مواد براي مصارف خانگي هستند، زيرا به راحتي تميز مي شوند. ساختمان شما پس از نصب نرده كشي استيل و شيشه، جلوه ي ديگري پيدا مي كند. چنين جلوه اي مطمئنا ارزش سرمايه گذاري را دارد.

منبع: نرده شيشه اي | آريوحفاظ



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۵ توسط:مامان گلي موضوع:

تابلوسازی

تابلو چلنیوم

تابلو مغازه

لالایی

بارداری

گردنبند اسم

اسم دختر