تابلوسازي تابلوسازي .

تابلوسازي

1

شيرخوردن دوقلوها و سه قلوها
تغذيه دوقلوها از شير مادر
شير دادن به دوقلوها به زحمت، مسئوليت‌پذيري، حوصله و قدرت ابتكار بيشتري نياز دارد و در عوض پاداش و نتيجه آن هم مضاعف است. حتي يك نوزاد به تنهايي بيشتر اوقات روز و چندين بار در طول شب به شير مادر نياز پيدا مي‌كند و پرورش و نگه‌داري او به انرژي و حوصله زيادي نياز دارد، حال آن كه نيروي لازم براي نگه‌داري از دوقلوها دو برابر است.

براي اين كه نگه‌داري از دوقلوها براي‌تان آسان شود و با موفقيت به آن‌ها شير بدهيد، به نكات زير توجه كنيد:
– شير دادن را با روش صحيح شروع كنيد. بيشتر دوقلوها نارس و ناتوان هستند و اين امر شير دادن به آن‌ها را مشكل مي‌سازد. نوزاداننارس خواب‌آلود هستند و تا دو هفته نيروي كافي را براي مكيدن سينه مادر ندارند. بنابراين در روزهاي اول براي شير دادن به آن‌ها بهتر است از كارشناس تغذيه با شير مادر كمك بگيريد. كليد موفقيت در تغذيه دوقلوها، توليد شير كافي براي رفع گرسنگي آن‌هاست. به اين دليل مادر بايد روش صحيح بغل كردن و شير دادننوزاد را ياد بگيرد تا سينه‌اش ناراحت نشود و شير كافي توليد كند. اگرنوزاد روش درستتغذيه را ياد نگيرد، در گرفتن سينه و مكيدن آن بدعادت و تنبل خواهد شد. آموختن روش صحيح شير خوردن به دوقلوها اهميت زيادي دارد.
– در روزهاي اول، هر نوزاد را به تنهايي شير بدهيد و پس از مدتي، شير دادن به طور هم‌زمان را شروع كنيد. در ابتدا براي مادر آسان‌تر است كه نوزادان را جداگانه شير بدهد تا بتواند با حوصله و دقت، طرز گرفتن سينه را به آن‌ها ياد بدهد. پس از اين كه آن‌ها طرز تغذيه صحيح را ياد گرفتند، شير دادن هم‌زمان براي مادر عملي‌تر و آسان‌تر خواهد بود.
بيشتر مادران در بيشتر نوبت‌هاي تغذيه، دوقلوها را به طور هم‌زمان شير مي‌دهند و يك يا دوبار هم در روز هر كدام را به تنهايي و خصوصي شير مي‌دهند. اين امر وقتي ممكن است كه يكي از دوقلوها گرسنه و ديگري در خواب باشد. اگر هر دو نوزاد داراي رفتار و روحيه و نياز يكسان باشند، تغذيه هم‌زمان آن‌ها براي مادر عملي‌تر است.
گاهي يكي از دوقلوها پُرنياز و گرسنه و ديگري آرام و ساكت و كم‌توقع است. در اين صورت بهتر است برنامه شير دادن به آن‌ها را طبق اشتهاي بچه گرسنه‌تر تنظيم كنيد و وقتي كه بچه پُرنياز يا گرسنه شروع به شير خوردن كرد، كودك ديگر را هم براي تغذيه بيدار كنيد. شير دادن هم‌زمان، برنامه خواب دوقلوها را تنظيم مي‌كند



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۶ توسط:مامان گلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

تابلوسازی

تابلو چلنیوم

تابلو مغازه

لالایی

بارداری

گردنبند اسم

اسم دختر