تابلوسازي تابلوسازي .

تابلوسازي

3

مسئوليت و همكاري پدر براي مراقبت از دوقلوها

همكاري با مادر براي نگه‌داري از دوقلوها از وظايف مهم پدر است. پدر بايد اين مسئوليت را وظيفه خود بداند و منتظر درخواست مادر نباشد. البته نقش هر يك از والدين در پرورش فرزندان، به ويژه در نگه‌داري از دوقلوها نقش تعريف شده‌اي نيست. درست است كه فقط مادر مي‌تواند به نوزاد شير بدهد، اما پدر هم مي‌تواند وظايفي را به عهده بگيرد كه كار تغذيه نوزاد را آسان كند.

مادراني كه در شير دادن به دوقلوهايشان موفق بوده‌اند، اين توفيق را مرهون همكاري همسرشان هستند. اهميت اين همكاري وقتي به‌خوبي روشن مي‌شود كه شير خشك به عنوان غذاي كمكي به بچه‌ها داده مي‌شود. مادر تغذيه طبيعي را به عهده دارد و پدر به آن‌ها شيرخشك مي‌دهد. نگه‌داري از دوقلوها كار مشكلي است و اگر بار اين مسئوليت سنگين فقط بر دوش مادر باشد، او را فرسوده خواهد كرد. پدر مي‌تواند با انجام بعضي از كارهاي منزل، خستگي مادر را كاهش دهد.

در سال اول زندگي دوقلوها، مسئوليت سنگين نگه‌داري و تغذيه آن‌ها مادر را گيج و فرسوده مي‌كند. خستگي مادر در اين مدت به قدري زياد است كه خود را فراموش مي‌كند و هر كاري را به‌طور خودكار انجام مي‌دهد، بدون اين كه چيزي از آن را به ياد بياورد. اين سال پركار و پرمسئوليت به زودي سپري مي‌شود و والدين مي‌توانند نتيجه زحمات خود را كه پرورش دو كودك سالم و بانشاط است ببينند و از آن لذت ببرند.

مسئوليت و همكاري پدر براي مراقبت از دوقلوها



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۴۱:۰۷ توسط:مامان گلي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :

تابلوسازی

تابلو چلنیوم

تابلو مغازه

لالایی

بارداری

گردنبند اسم

اسم دختر